Blog

Zašto kriza može “razoriti” vaše poduzeće?

Zašto kriza može “razoriti” vaše poduzeće?

Svaki veliki problem uzrokovan unutarnjim ili vanjskim faktorima, a koji se ne rješava, može dovesti do krize u poduzeću. Veličina problema i veličina krize uvjetovana je našom sposobnošću da se s time suočimo. Kriza u se u poduzećima može definirati kao: „Nagla ili...

ESOP – radničko dioničarstvo kao prednost?

ESOP – radničko dioničarstvo kao prednost?

Što je dioničarstvo? Dioničko društvo je trgovačko društvo u kojemu članovi (dioničari) sudjeluju u ulozima u temeljnom kapitalu podijeljenom na dionice. Dionice su vrijednosni papiri koje izdaju dionička društva. Dionice predstavljaju i jedan od glavnih načina za...

Alternativni izvori financiranja rasta poduzeća

Alternativni izvori financiranja rasta poduzeća

Fondovi rizičnog kapitala – jedini razumiju poduzeća u pandemiji? Nakon što se potencijalni poduzetnik odluči za pokretanje vlastitog biznisa i realizaciju svoje poduzetničke ideje, odmah se nameće pitanje kako osigurati kapital (novac) za financiranje pothvata. Pod...

Futurološki CEO

Futurološki CEO

Velike promjene dolaze - jeste li spremni? U sljedećih pet godina poslovni će svijet zahvatiti velike promjene. Preživjet će samo one kompanije koje će se pripremiti za novo doba poslovanja. Direktori budućnosti, pazite. Život na...

Priprema poduzeća za poslovanje na novim tržištima

Priprema poduzeća za poslovanje na novim tržištima

Kako pripremiti poduzeće za nova tržišta? Poslovanje poduzeća koje se isključivo koncentrira na domaće tržište, i koja se tek moraju pripremiti za poslovanje na nova tržišta, mogu postati samodostatna i bez dodira s onim što se događa u njihovoj blizini. Ona poduzeća...

Što je broker u osiguranju i zašto nam je potreban?

Što je broker u osiguranju i zašto nam je potreban?

Mit ili stvarnost da nam stvarno pomažu? U razvijenim zemljama, a pogotovo u zemljama Europske unije, ovlašteni broker u osiguranju predstavlja nezaobilazni dio poslovanja svakog ozbiljnog poduzeća. Broker ima jedinstvenu ulogu zaštite ugovaratelja (poduzeća)...

Strah od strateškog ili financijskog partnera

Strah od strateškog ili financijskog partnera

Kako se riješiti straha od strateškog ili financijskog partnera "Čestitam ti na prodaji poduzeća", rekao je dugogodišnji mentor jednom poduzetniku u Hrvatskoj, samo dan nakon što poduzetnik potpisao papirologiju za prodaju poduzeća stranom investicijskom fondu, i...

Konkurentska sposobnost malih i srednjih poduzeća

Fokus i diferencijacija Konkurentska sposobnost malih i srednjih poduzeća, na relativno zaštićenom tržištu, ostvaruje se fokusom i diferencijacijom od svoje konkurencije. Međutim, s otvaranjem tržišta, a i jačanjem konkurencije, kao i sve većom protočnosti...

Porterovih 5 sila

Porterovih 5 sila

Zašto je bitno analizirati industriju? Analiza industrije pomoću alata "Porterovih 5 sila" spada u važnije analize koje poduzeće neprestano mora sagledavati. Porterova analiza spada u grupu mikroekonomske analize čiji su osnovni ciljevi: razumijevanje struktura...

Nove generacije i novi modeli poslovanja

Tko su nove generacije zaposlenika?! Turbulentno okruženje u kojem se poduzeća sve više nalaze zahtijevaju brze odgovore od nositelja ključnih procesa u organizacijama, ali i prilagođavanja na nove generacije radne snage. Izazovi koji se javljaju jesu definirani u...

Kriza kao prilika za promjenu

Svaki veliki problem uzrokovan unutarnjim ili vanjskim faktorima, a koji se ne rješava, može dovesti do krize u poduzeću. Veličina problema i veličina krize uvjetovana je našom sposobnošću da se s time suočimo. Poznato je da: „Za nesposobne ljude svaki je problem...

Kognitivni pristup u poslovnom odlučivanju

Kognitivni pristup u poslovnom odlučivanju

Što je to kognicija? Kognicija, kognitivni pristup, pa tako i odlučivanje, kao jedan od elemenata, ima subjektivistički karakter, bilo da je promatramo kao jedinstvenu ili u društvenom kontekstu. Tome svjedoči i dominantan metodološki pristup istraživanju u području...

Snaga poduzeća

JESTE LI DOVOLJNO JAKI DA IZDRŽITE? Konkurentska snaga poduzeća izrasta iz vrijednosti koju je poduzeće sposobno stvoriti za svoje potrošače (kupce), a koja nadilazi troškove njezina kreiranja.(M. E. Porter) Današnji trendovi globalizacije i sve veća konkurencija,...

Restrukturiranje je bol do suza

Kada vlasnici ili menadžment krenu razmišljati o promjenama ili aktivnostima za poboljšanje poslovanja - znači da ih je nešto "razdrmalo" ili "trulo zahvatilo". A boje se izgovoriti ono što im treba - restrukturiranje. Vrlo često se koriste uhodane tehnike temeljene...

Restrukturiranje poduzeća – prilika za rast i razvoj

Zašto je bitno (re)strukturirati se? Bez obzira prema kojoj vrsti rasta je poduzeće orijentirano, realno je za očekivati da će to poduzeće ostvariti buduće ekonomske koristi. Rasti se mora. Ukoliko se poduzeće nađe u financijskim (ali i strateškim) poteškoćama, njegov...

Strategije rasta malih i srednjih hrvatskih poduzeća

O značenju mjerenja izvozne performanse poduzeća ne treba dvojiti. Menadžerima se daju smjernice, kako bi definirali strategije rasta i to u obliku mogućnosti snižavanja troškova proizvodnje te ovisnosti o domaćem tržištu. Tržišna orijentiranost malih i srednjih...

Kako je nastala ARGUS grupa?

Ideja o osnivanju poduzeća za savjetovanje nastala je u ljeto 2017. godine, kako to obično biva, na kavi s prijateljima. Tri partnera odlučila su uložiti svoje znanje i vještine u zajednički poslovni pothvat. Tako je nastala ARGUS grupa. Poduzetništvo u Hrvatskoj jest...