Konkurentska sposobnost malih i srednjih poduzeća

Posted Leave a comment

Fokus i diferencijacija Konkurentska sposobnost malih i srednjih poduzeća, na relativno zaštićenom tržištu, ostvaruje se fokusom i diferencijacijom od svoje konkurencije. Međutim, s otvaranjem tržišta, a i jačanjem konkurencije, kao i sve većom protočnosti informacija, danas ta diferencijacija sve više gubi na značaju. Možemo reći da se danas poduzeća nalaze u vakuumu, odnosno djelomičnom zaokretu […]

Porterovih 5 sila

Posted Leave a comment

Zašto je bitno analizirati industriju? Analiza industrije pomoću alata “Porterovih 5 sila” spada u važnije analize koje poduzeće neprestano mora sagledavati. Porterova analiza spada u grupu mikroekonomske analize čiji su osnovni ciljevi: razumijevanje struktura industrije i njihovih međuodnosa, određivanje atraktivnosti pojedine industrije definiranjem eksternih prijetnji i mogućnosti. Izvor: Cvijanović, Marović, Sruk: Financiranje malih i srednjih […]

Nove generacije i novi modeli poslovanja

Posted 2 komentara

Tko su nove generacije zaposlenika?! Turbulentno okruženje u kojem se poduzeća sve više nalaze zahtijevaju brze odgovore od nositelja ključnih procesa u organizacijama, ali i prilagođavanja na nove generacije radne snage. Izazovi koji se javljaju jesu definirani u domeni novih generacija, koji po svojoj vremenskom i edukacijskom elementu odudaraju od dosadašnjih klasičnih zaposlenika. Da bi […]

Kriza kao prilika za promjenu

Posted 2 komentara

Svaki veliki problem uzrokovan unutarnjim ili vanjskim faktorima, a koji se ne rješava, može dovesti do krize u poduzeću. Veličina problema i veličina krize uvjetovana je našom sposobnošću da se s time suočimo. Poznato je da: „Za nesposobne ljude svaki je problem kriza, a za sposobne svaka kriza je izazov.“ U poslovanju malih i srednjih poduzeća, […]

Kognitivni pristup u poslovnom odlučivanju

Posted Leave a comment

Kognicija, kognitivni pristup, pa tako i odlučivanje, kao jedan od elemenata, ima subjektivistički karakter, bilo da je promatramo kao jedinstvenu ili u društvenom kontekstu. Tome svjedoči i dominantan metodološki pristup istraživanju u području menadžerske i organizacijske kognicije, koji se temelji na mapiranju razmišljanja pojedinca ili određene skupine (Eden, Ackermann, 1998.). Paradigma menadžerske i organizacijske kognicije […]

Snaga poduzeća

Posted Leave a comment

JESTE LI DOVOLJNO JAKI DA IZDRŽITE? Konkurentska snaga poduzeća izrasta iz vrijednosti koju je poduzeće sposobno stvoriti za svoje potrošače (kupce), a koja nadilazi troškove njezina kreiranja. (M. E. Porter) Današnji trendovi globalizacije i sve veća konkurencija, koja je u punom zamahu, mijenjaju nekadašnju sliku tržišta. “Do jučer konkurenti” se udružuju, stvaraju velike “igrače” i […]

Restrukturiranje je bol do suza

Posted Leave a comment

Kada vlasnici ili menadžment krenu razmišljati o promjenama ili aktivnostima za poboljšanje poslovanja – znači da ih je nešto “razdrmalo” ili “trulo zahvatilo”. A boje se izgovoriti ono što im treba – restrukturiranje. Vrlo često se koriste uhodane tehnike temeljene na „best practice” metodi, odnosno, unaprijed definiranim postupcima koje će različiti savjetnici podastrijeti pred vlasnike […]

Restrukturiranje poduzeća – prilika za rast i razvoj

Posted Leave a comment

Zašto je bitno (re)strukturirati se? Bez obzira prema kojoj vrsti rasta je poduzeće orijentirano, realno je za očekivati da će to poduzeće ostvariti buduće ekonomske koristi. Rasti se mora. Ukoliko se poduzeće nađe u financijskim (ali i strateškim) poteškoćama, njegov daljnji opstanak ovisi o procesu restrukturiranja. Poduzeća u Hrvatskoj zaostaju u provedbi procesa restrukturiranja i […]

Strategije rasta malih i srednjih hrvatskih poduzeća

Posted Leave a comment

O značenju mjerenja izvozne performanse poduzeća ne treba dvojiti. Menadžerima se daju smjernice, kako bi definirali strategije rasta i to u obliku mogućnosti snižavanja troškova proizvodnje te ovisnosti o domaćem tržištu. Tržišna orijentiranost malih i srednjih poduzeća Istraživači koriste čitav niz različitih kriterija za mjerenje izvozne performanse, no danas, još uvijek ne postoji konsenzus o […]

Kako je nastala ARGUS grupa?

Posted Leave a comment

Ideja o osnivanju poduzeća za savjetovanje nastala je u ljeto 2017. godine, kako to obično biva, na kavi s prijateljima. Tri partnera odlučila su uložiti svoje znanje i vještine u zajednički poslovni pothvat. Tako je nastala ARGUS grupa. Poduzetništvo u Hrvatskoj jest izazovno, baš kako ga i opisuju svi oni koji su ga probali. Ta […]